Arkisto
3/2023
Pakinoitsija on yliopistolla yhä harvinaisemmaksi käyvän Y-sukupolven edustaja ja alisuoriutuva dropout, joka varsin tietoisesti pönkittää tekstissä heteronormia.
True crimen kritisoiminen on muotia, mutta yksinkertaistukset hukkaavat genren nyanssit, kirjoittaa toimitussihteeri Petri Jääskeläinen.
Jos henkilöltä puuttuvat auktoriteetti, asiantuntijuus ja kokemusasiantuntijuus, voisiko hänen vetovoimansa olla jonkinlainen harmittomuuden illuusio, kirjoittaa Adile Sevimli pääkirjoituksessaan.
Kriitikko Oskari Onninen arvioi Wille Rydmanin ihmissuhdeongelmissa rypevän autofiktion, joka nousee kotimaisen #metoo-kirjallisuuden kaanoniin.
Diversiteettiä ei voi liimata edes fiktiossa värisokeasti tarinan päälle ilman, että se herättää poliittisia ja eettisiä kysymyksiä, kirjoittaa Ennaliina Leiwo kolumnissaan.
Toimittaja Petri Jääskeläinen, true crimen suurkuluttaja, ryhtyi penkomaan liki 30 vuotta vanhaa rikosta. Sitten hän alkoi epäröidä. Milloin vanhojen kaivelu on eettisesti oikein?
Hoppari Ege Zulu piirtää rap-lyriikoillaan eläväisiä tunnelmakuvia Itä-Helsingistä ja hämmennyksestä, jota äkillinen suosioon sinkoutuminen herättää.