Arkisto

5/2018

Muusikko Teemu Tannerin mielestä taide voi syntyä mistä tahansa tunteesta. Juttu on julkaistu ensimmäisen kerran marraskuussa 2018.
2010-luvun Tinder-deittailija löytää henkisen kotinsa Hectorin 1970-luvun musiikista. Teksti on osa Ylioppilaslehden Kulttuuriklassikko-sarjaa.
Love Actually -palstalla kerrotaan rakkaustarinoita.
Huippu-urheilu on yhteiskunnan peilinä jätättävä ja hidastunut.
Ennen Instagramissa esiteltiin täydellistä elämää, nyt täydellisiä mielipiteitä.
Eveliina Lempiäinen hurahti kiipeilyyn. Sitten hän putosi.
Kohta hieromme kasvoihimme puusta valmistettua kosteusvoidetta. Kuusikumi on tuotekehittäjän unelma, sanoo elintarviketieteen apulaisprofessori Kirsi Mikkonen.
Emilia päätyy koulutustaan vastaavaan työhön.
Amos Rexin jatkuva jono kertoo museon tehtävän muutoksesta. Museo on tänä päivänä ennen kaikkea väline, jonka kautta yksilö tuottaa identiteettiään ja sosiaalisia suhteitaan.
Immigration is one of the most significant moral quandaries of the 21st century. Nobody in Finland is suggesting we open our borders, but perhaps someone should.
FI
HYY:n edustajistovaalien äänestysprosentti on laskenut yhdeksän vuotta putkeen. Edarilla on ongelma.
Neljä vuotta sitten Suvi Auvinen kirjoitti ensimmäisen blogipostauksensa ”päivystävänä anarkistina”. Nyt päivystysvuoro on päättynyt. Auvisesta on tullut yrittäjä.
Trumpin naisviha on näyttänyt maailmalle, kuinka seksistinen maa Yhdysvallat yhä on, kirjoittaa Ylioppilaslehden päätoimittaja Susanne Salmi.
Maahanmuutto on 2000-luvun tärkeimpiä moraalisia kysymyksiä. Suomessa kukaan ei ehdota rajojen avaamista, mutta ehkä pitäisi.
EN