Konservatiivien kuningatar
| 29. lokakuuta 2010 | Henkilökuvat | kommentit (59) |
Eduskunta on autio ja hiljainen. Maanantaisin ei ole täysistuntoja. Matkalla viidenteen kerrokseen kristillisdemokraattien ryhmähuoneeseen käytävillä ei tule vastaan ristin sielua.
Hiljaisuutta katkoo kansanedustajan ja puolueen puheenjohtajan Päivi Räsäsen kenkien nopea kopina ja puhelin, joka soi taukoamatta. Räsänen on aloittanut päivän esiintymisellä aamu-tv:ssä ja hymyilee väsyneenä.
Hän sanoo, ettei ole kokenut vastaavaa mylläkkää 16 vuotta kestäneen kansanedustajan uransa aikana. Ylen esittämän Homoillan jälkeen hänen sähköpostiinsa on tullut tuhansia viestejä, enimmillään 200 tunnissa.
”Mielestäni esitin hyvin maltillisia mielipiteitä. En sitä paitsi sanonut mitään, mitä en olisi jo aiemmin sanonut.”
Se on kieltämättä totta. Samaa mieltä Räsänen on ollut koko poliittisen uransa ajan, ja myös tuonut sen esiin. Räsäsen kunniaksi on todettava, että hän on ollut näkemyksissään johdonmukainen – toisin kuin moni muu homoseksuaalisuuteen kantaa ottanut. Räsänen on kova luu. Nytkin hän on ryöpytyksestä huolimatta puolustanut uskoaan järkkymättä.
Vähän puoluejohtaja tuntuu silti pehmentäneen sanojaan.
”En ole kieltämässä kenenkään seksuaalisuutta. Itse ajattelen, että seksi kuuluu miehen ja naisen elinikäiseen avioliittoon, mutta tämä on yksityiselämän piiriin kuuluva asia. On jokaisen oma asia, miten sen ratkaisee oman moraalinsa pohjalta.”
Yli 30 000 suomalaista ratkaisi homoillan jälkeen asian oman moraalinsa pohjalta eroamalla kirkosta. Siitä on seurannut kirkolle vähintään kuuden miljoonan euron taloudelliset tappiot. Räsänen sanoo kuitenkin saaneensa viestejä, joiden lähettäjät kertovat eronneensa kirkosta sen vuoksi, että osa papeista on valmis siunaamaan samaa sukupuolta olevien liittoja.
Räsäsen homokanta ei ole otsikoissa ensimmäistä kertaa. Edellisen kerran hänen mielipiteensä aiheuttivat ärtymystä viime kesänä, kun Räsänen kysyi blogissaan, oliko Pride-kulkueeseen tehty kaasuisku vastareaktio eliitin liberalismia kohtaan. Ohjaaja-käsikirjoittaja Elias Koskimiehen mielestä Räsänen on niin camp, että hän ansaitsee tulla homoikoniksi. Hän ehdottaa Normihomolehdessä, että Räsäsen muotokuva ripustettaisiin DTM:n aulabaarin seinälle. Miten Räsäsestä tuli homoaktivistien ja vapaamielisten tapaluterilaisten arkkivihollinen?
Vankilapainajaisia
Räsänen kasvoi Etelä-Karjalassa Konnunsuon vankilan kupeessa. Isä oli tilanhoitaja vankilan maatilalla.
”Muistan, kuinka istuin pimeässä huoneessa ja katsoin ikkunasta sisälle vankilan selleihin. Jos ikkunat olivat auki, saatoin kuulla vankien ääniä.”
Koti ei ollut poikkeuksellisen uskonnollinen, kirkossa käytiin kerran vuodessa jouluisin. Räsänen kävi pyhäkoulua, joka vahvisti uskoa.
Vankila vaikutti lapsen mieleen. Räsänen sanoo, että oikean ja väärän, rikoksen ja rangaistuksen sekä lain ja armon välinen jännite oli läsnä alusta alkaen.
”Siihen aikaan ei ollut nuorisovankiloita, ja Konnunsuolla istui jopa 15-vuotiaita poikia. Mulla oli jo hyvin nuorena kokemus, että he eivät ole sen pahempia kuin minäkään, että minussakin on kaikki se synti. Heille vain oli tullut jokin tilanne eteen, jossa pahuus on tullut esiin. Jo lapsena kristinuskon sanoma syntien sovituksesta oli mulle hyvin elävä. Näen yhä unia, joissa joudun vankilaan. Unessa paljastuu, että olen murhannut jonkun tai käynyt huumekauppaa.”
Isä lähti joskus ase kädessään selvittämään vankien riitoja. Räsänen itse ei pahemmin kapinoinut, vaikka uskon kysymyksissä oli teini-iässä etsikkoaikaa. 12-vuotiaana hän veti ensikännit kavereiden kanssa. Kellarista löytyneen viinin vahvuus yllätti.
Räsänen oli päättäväinen jo pienenä. Koulu sujui hyvin. Hän otti tavoitteekseen kirjoittaa kuusi laudaturia, minkä hän myös teki. Räsäsen intohimoja olivat matematiikka ja fysiikka, ja hän tähtäsi alun perin tutkijaksi. Räsänen haki opiskelemaan lääketiedettä, teknillistä fysiikkaa sekä matematiikkaa ja pääsi sisälle kaikkiin. Alaksi valikoitui lääketiede.
Lääkärin työ ja kristityn etiikka törmäsivät aborttikysymyksessä, jonka vuoksi Räsänen lopulta myös ajautui politiikkaan. Hän ei lääkärinä ollessaan tehnyt abortteja eikä kirjoittanut lausuntoja niihin. 1980-luvulla Räsänen vastusti aborttia televisio-ohjelmissa ja kirjoituksissaan, ja häntä pyydettiin toistuvasti mukaan politiikkaan. Räsänen ei ole mikään broileri; hän liittyi puolueeseen vasta yli kolmekymppisenä.
Politiikkaan lähteminen ei hänen mukaansa ollut suunniteltua, mutta muuten Räsänen vaikuttaa uskomattoman tarmokkaalta. Työuran ohella hän on saanut viisi lasta. Räsänen saapui eduskunnan istuntosaliin viikon sisällä synnytyksestä. Ensi kertaa imettäessään hän tuskastui, koska imettämiseen kului liian paljon aikaa. Vuonna 2001 hän laihdutti 16 kiloa puolessa vuodessa. Laihduttaminen oli hänen mielestään hauskaa.
Räsänen on ollut naimisissa 25 vuotta. Perhe on saanut tottua äidin julkiseen hiillostukseen, mutta Räsänen sanoo, että kotona nauretaan paljon.
”Yleensä se on sellaista nuijaa tilannekomiikkaa. Esimerkiksi jos joku sanoo, että mua ottaa päähän, mieheni sanoo aina että kumpaan päähän. Lapset on niihin vitseihin ihan kyllästyneitä, mutta minä nauran kiltisti.”
Ei naispapeille
Räsäsessä henkilöityy suomalainen arvokonservatiivisuus. Ylen homoillassa olivat läsnä piispa ja pappi, mutta arvostelu kohdistui Räsäseen, joka yritti turhaan selittää olevansa kirkon rivijäsen, vaikka onkin puoluejohtaja.
Rivijäsen Räsänen ei ole perusluterilainen tapakristitty. Hänen hengellinen kotinsa on Kansanlähetyksessä, evankelisluterilaisen kirkon lähetysjärjestössä, joka arvostelee kirkkoa Raamatun opeista poikkeamisesta. Järjestö ei hyväksy naispappeutta. Räsäsen puoliso on Kansanlähetysopiston rehtori.
”Näen, että naispappeus on Raamatun opetusten vastaista. Mutta meidän puolue ei ota kantaa virkakysymykseen. Katsomme, että kirkon pitää saada määritellä opilliset linjansa itse”, Räsänen sanoo.
Räsänen on kuitenkin kirjoittanut homoseksuaalisuudesta äärivanhoillisen Luther-säätiön vuonna 2004 julkaiseman pamfletin ja puhunut homoseksuaalisuudesta taipumuksena, josta on mahdollisuus pidättäytyä. Räsänen on myös lääkäri – miten omasta seksuaalisuudesta pidättäytyminen ja sen tukahduttaminen vaikuttaa ihmisen mieleen?
”Se on mahdollista, ja tunnen ihmisiä, jotka näin tekevät. Esimerkiksi kristillisessä Aslan-liikkessä on ihmisiä, jotka itse haluavat toimia näin.”
Terveellistä tai ei, lääkärin mielestä on parempi elää Raamatun oppien mukaan kuin harjoittaa homoutta.
Moni on huomauttanut, että Raamatusta löytyy kasapäin ohjeita, joita ei nykypäivänä pidetä ajankohtaisina. Kirkossa saa olla ilman pipoa eikä tyttäriä myydä orjiksi. Räsäsen mukaan Uusi testamentti on kuitenkin poikkeuksellisen yksiselitteinen homoseksuaalisuudesta.
Kysytään näin: entä jos ajattelet asiaa maallisena lainsäätäjänä, miten perustelet sen, että ihmiset eivät ole tasavertaisessa asemassa seksuaalisen suuntautumisen perusteella?
”Kaikkien pitää olla samanarvoisessa asemassa lain edessä.”
Mutta eiväthän he ole?
”Avioliitto on miehen ja naisen välinen instituutio, ja siinä suhteessa kaikki ovat tasavertaisessa asemassa”, Räsänen vastaa.
Poliitikkona hän ei perustele asiaa vain Raamatun sanalla.
”Meillä on intuitiivinen kokemus siitä, että avioliitto kuuluu miehelle ja naiselle. Siitä kertoo jo historiakin.”
Mieluiten kristittyjä pakolaisia
Räsäsen ajatukset tuovat kaikuja Yhdysvaltain raamattuvyöhykkeeltä. 2000-luvun Suomessa niitä kannattaa yhä harvempi. Ylen selvityksen mukaan 54 prosenttia suomalaisista kannattaa samaa sukupuolta olevien avioliittoa, vastustajia on 34 prosenttia.
Ensi kevään eduskuntavaalien isoiksi teemoiksi on povattu maahanmuuttoa ja sukupuolineutraalia avioliittoa. Kristilliset ovat saaneet homoillan jälkeen ainakin 800 uutta jäsentä, eivätkä Räsäsen suorasukaiset lausunnot tainneet olla poliittisesti yksinomaan kehno veto. Konservatiivien äänille on vaaleissa ottajia.
Maahanmuutossa kristillisdemokraatit sanoo olevansa humaanilla linjalla. Humaani linja tarkoittaa esimerkiksi sitä, että pakolaisiksi tulisi ottaa ensisijaisesti kristittyjä.
”Suomi ei voi ottaa kaikkia maailman pakolaisia. Sopeutumisen kannalta olisi järkevää valikoida sellaisia ryhmiä, jotka kulttuurisesti ja uskonnollisesti sopeutuvat tänne, eli asettaa etusijalle esimerkiksi vainotut kristityt. Vaikka heidät siirrettäisiin eri puolille Suomea, kuten Etelä-Pohjanmaalle tai Etelä-Karjalaan, he integroituvat nopeasti, kun he löytävät seurakuntayhteisön. Siellä heidät otetaan hyvin vastaan vainottuina kristittyinä”, Räsänen perustelee.
Muslimien kohdalla on hänen mukaansa suurempi riski eristäytymiseen.
”Se yhdessä syrjimisen kanssa voi johtaa radikalisoitumiseen. Suomi ei ole mikään muusta maailmasta eristetty saareke.”
Suomi ottaa nykyisin kiintiöpakolaisia YK:n pakolaisjärjestön UNHCR:n esityksestä. Valinnassa painotetaan suojan tarvetta.
Räsänen ei tunne syyllisyyttä homolausunnoistaan. Hän ei niele kulttuuriministeri Stefan Wallinin (rkp) väitettä, että hän olisi syypää kirkon jäsenkatoon.
”On aika lähellä sananvapauden rajoittamista, jos minun pitäisi kokea syyllisyyttä siitä, että olen rehellisesti sanonut mielipiteeni. Sehän tarkoittaa yhtä kuin että pidä suusi kiinni.”
Nainen vaietkoon seurakunnassa.
Kuka
Päivi Räsänen, 51, on lääkäri, kristillisdemokraattien puheenjohtaja, kansanedustaja ja Riihimäen kunnanvaltuutettu.
Himottaa
Pitkän työviikon päätteeksi oma sänky.
Kaduttaa
Liikunnan laiminlyönti viime viikkoina.
Kyrpii
Lausuntojeni vääristely julkisuudessa. En ole kyseenalaistanut homoseksuaalien ihmisarvoa.
Maria Manner
Kuvat Nadi Hammouda



”Kun maahanne tulee muukalaisia asumaan keskuudessanne, älkää sortako heitä. Kohdelkaa joukossanne asuvia siirtolaisia ikään kuin he olisivat heimolaisianne ja rakastakaa heitä kuin itseänne, sillä te olette itsekin olleet muukalaisina Egyptissä.” (3. Moos. 19:33–34)
Ihan on tutun oloista puhetta! Tulee mieleen oma lapsuus 1950-luvulla. Ulkoinen asukin puhuu puolestaan. Mutta mikä tämä musta hansikas on kuvassa? Viitataanko sillä Ameriikan mustien vapautusrintamaan?
Vihdoinkin nainen joka puhuu niin kuin ajattelee. Kiitos siitä.
Kansanedustajamme
Lääkäri
Päivi Räsänen
Kiitos SIITÄ TYÖSTÄ ,
johon sinut on johdatettu!
Ilmeisesti se on sitä!
Kauan on jo kaivattu jotain “herätystä” Suomen kansan rämettymiseen!
Joudut kovien paineiden alle puolustaessasi OIKEAA ja TERVETTÄ ELÄMÄNTAPAA, mutta jaksathan Korkeimman avulla ja tuella!
Tätä on odotettu jo kauan!
Vaikka se lähtikin tällaisen asian tiimoilta, se antaa nyt aihetta herättää ja hätkähdyttää suomalaiset hereille siitä kaikesta, jota on jo ainakin 40 vuotta kylvetty ja törkeäksi pahentuen, aivan viime aikoina, – TV:n kautta ja median hullunmyllyllä!
Varsinkin Suomen nuorison ja nuorten aikuis
ten hämmentämiseksi, kaikella törkyisimmällä globalisaation roskatuotannolla on pahasti horjutettu suomalaista yhteiskunnan elämäntapaa.
Ihailemme SINUA PÄIVI RÄSÄNEN, että uskallat ja jaksat olla se – “herättäjä” !
Anteeksi nyt!…mutta en voi olla sanomatta, että tulipa tokaistua tässä näinä päivinä:
“Joko tuli Messias meille!”….
Jonkinlainen tehtävä on Sinulle annettu joka tapauksessa, – se on aivan selvä asia, näin
vanhan eläkeläis-ex-johtavan hoitajan,
terveydenhoitajan, sairaanhoitajan,
SPR:n EA-opettajan,
Kirkkovaltuuston jäs:nen,
srk-neuvoston jäs:nen,
Diakoniatyön johtok.jäs:nen,
Yht.palv.työnjohtokunnan jäs:nen
Missiokaupan vap.eht.työntek:n,
KN py ry:n vpj:n
jne
näkökulmasta katsottuna.
Kiitokset ja Korkeimman siunausta Sinulle
toivottaen
-monen samaa mieltä olevan puolesta
pirkkoktorna@phnet.fi
Kiitos oivallisesta jutusta. Koska jutusta varmaankin puuttui Päivinkin mielestä (varmaankin tiivistyksen takia) olennaisia kriteereitä pakolaisten valitsemiseksi, kirjoitin muutamia täsmentäviä lisäkohtia omaan blogiini. Näillä varmasti pääsemme pitkälle.
http://lyhytoppi.blogspot.com/2010/10/muutama-lisaehdotus-pakolaisasiaan.html
Päivi Räsänen = Suomen suurin rasisti
Homoudesta!
Jumala ei ole luonut ketään ihmistä homoseksuaalisuuden harjoittajaksi.Paavali kirjoittaa selkeästi Room 1:18 – 32,että homoseksuaalisuuden harjoittajat vaeltavat valheessa,palvovat ihmistä(ihmiskehoa) enemmän kuin Jumalaa,joka on luonut ihmiskehon nerokkaalla sukusolujen yhtymisellä.Homoseksuaalisuus on avoin kapina Jumalaa vastaan ja samalla
omia vanhempia vastaan.Jokainen meistä on rakkauden hedelmä miehen ja naisen välisestä suhteesta.Jumala antoi käskyn lisääntyä ja täyttää maa.
1 Kor 6:9 Miehimykset eivät saa periä Jumalan valtakuntaa.1 Tim 1:10 laki on pantu miehimyksille.Jokainen terve mies kokee seksuaalista halua naista kohtaan.Jokainen meistä joutuu Jumalan valtaistuimen eteen teoistamme tilille,ja jonka nimi ei ole elämän kirjaan kirjoitettu,niin hänet heitettiin tuliseen järveen.Homoseksuaalisuus on kapinaa Jumalaa ja Hänen Pyhää Sanaansa vastaan ja siitä on tehtävä parannus eli lopetettava sen harjoittaminen.Aivan samoin kuin hekumointi tai haureus tai petokset,joita harjoitetaan ilman katumusta vievät harjoittajansa samaan paikkaan kuin noiden saastaisten henkien Isä; Perkele ja Saatana,joka
heitetään tuliseen järveen ja heitä vaivataan yöt,päivät aina ja iankaikkisesti.
Paavali kehoittaa pakenemaan haureutta aivan kuin Joosef teki ja joutui vankilaan,mutta Jumala nosti hänet Egyptin maan toiseksi korkeimmaksi henkilöksi ja pelasti senaikaisen maailman yhden ihmisen korkean moraalisen teon kautta.Ehdotan kaikille suomalaisille todellista kääntymystä ja avointa syntiemme tunnustamista Jumalalle ja totaalista kääntymistä Hänen puoleensa,joka on antanut meille avoimen lähteen syntiä ja saastaisuutta vastaan.Ainoastaan Jeesus-Nimessä on voima tuota valehtelijaa ja varasta;Perkelettä vastaan.Jokainen homouden ja haureuden henki lähtee ihmishengestä Jeesuksen Nimessä, jos ihminen haluaa niistä vapautua.
Räsänen taitaa olla ainut koko Suomessa,joka on valmis KUOLEMAAN USKONSA TAKIA,niinkuin Jeesus sanoi:ÄLKÄÄ PELJÄTKÖ NIITÄ,JOTKA TAPPAVAT RUUMIIN,VAAN PELJÄTKÄÄ ENNEMMIN HÄNTÄ,JOKA TAPETTUANSA VOI SYÖSTÄ SEKÄ RUUMIIN ETTÄ SIELUN HELVETIN TULEEN.
Höpö höpö, Margaret Thatcher on konservatiivien kunintar – ainakin toistaiseksi. Päivi Räsänen on vasta perintöprinsessa, tosin valtaistuin on vaarassa kadota.
On todettava, että olen yllättynyt siitä rohkeudesta, jota Räsänen on osoittanut tämänhetkisessä homokeskustelussa. Täytyy todeta, että keskustelun taso on ollut sen verran alatasoista, että en ole hirveästi jaksanut siihen perehtyä, mutta Räsäsen johdnomukainen käytös ja arvokkuus ovat olleet suorastaan innoittavia.
Tarkoitan tällä sitä, että on hienoa nähdä tänä päivänä politiikko, joka seisoo vakaamustensa ja periaatteidensa takana, kun muut myötäilevät ja pyrkivät saamaan hyväksyntää massoilta. Vaatii sisua ottaa se ryöpytys, jonka Räsänen on saanut mediassa räiskyvässä homo debaatissa. On selvää, että monet eivät ole yhtä mieltä Räsäsen kanssa. Hämmentävää on kuitenkin se suorastaan fasistinen tapa käsitellä Räsäsen, ja Huom!, monen muunkin suomalaisen mielipidettä.
Räsäsen kanssa ei taritse olla samaa mieltä (tuskin olen itsekkään useasta asiasta), mutta kiitosta on annettava rehellisyydestä ja johdonmukaisuudesta.
Eli jos juutalaisten kansanmurha tapahtuisi nyt, heitä ei Räsäen mielestä tarvitsisi Suomeen ottaa?
Tämän artikkelin tarjoama kuva Päivi Räsäsestä ja hänen näkemyksistään maahanmuuttopolitiikassa ansainnee myös vastapainon. Suosittelen tutustumaan tähän artikkeliin: http://www.nuotta.com/sopeutuminen/paivi-rasasen-lausuntojen-vaaristely-jatkuu
Sitaatti Räsäsen lausunnosta:
“En siis missään tapaukseessa tarkoita, että kristillisyys olisi ainoa valintakriteeri. Totta kai meidän tulee ottaa hädässä olevia ihmisiä pakolaisiksi myös muista uskontokunnista.”
Heippa teidän heiluvillenne, te sanaa julistavat homo-, naispappi-, evoluutio- ja aborttivastaiset “Jumalan sanan todistajat” ja “suuret herättäjät”: On se mukavaa, että Jumala on teille ikuisen, muuttumattoman ja jykevän tahtonsa ilmoittanut. Minusta teidän julistamanne ja palvomanne Jumala tuntuu suurelta Saatanalta, pienten ihmisten kiusaajalta ja orjamaisen nöyristelyn vaatijalta, joten en voi häntä palvella. Jos jumalaksi kutsumanne Saatanan vaatimukset ahdistavat teitä, kannattaa käydä puhumassa ammattiauttajille eikä kirjoitella niistä tänne palstoille. Keskustelu voisi helpottaa oloa ja avartaa katsetta. Kenties teille jopa valkenisi, että Jumalaanne ei ole olemassa.
Ystävällisesti
Antakaamme anteeksi Päiville.
Hän on vain kertakaikkiaan totaallisen erehtynyt. Jokainen meistä erehtyy joskus, toiset vain näyttävämmin -kuten tässä.
Se mistä tämä hänen erehdyksensä johtuu, on pelko.
Jumalan pelko.
Valitettavasti hän – kuten vielä hetken aikaa monet muutkin – on ottanut henkiseksi opikseen uskonsuunnan jonka ovat laatineet yhtä erehtyväiset ihmiset kuin tänäpäivänä Räsänen itse. Raamattu on kokoelta saarnasmiesten mielipiteitä vuodelta 300, eikä sillä olejuurio mitään tekemistä Jeesuksen opetusten kanssa.
Tämä uskoto opettaa, että Jumala – joka on kaikenkattava Rakkaus – pystyisi vihaamaan ja tästä syystä he niin ponnekkaasti valistavat, että eriarvoistaminen voisi johtaa suurempaan rakkauden kokemukseen.
Jokainen etsii rakkautta.
Surullista kyllä, jotkut eivät vain vielä ole oppineet etsimään sitä sydänmmestään, vaan etsii sitä itsensä ulkopuolelta muodoista, kuten kirkosta.
Kuitenkin – Kaikki tämä tulee muuttumaan ja rauha saa jälleen tilaa ihmisten mielissä.
Aloittakaamme siis armosta.
Dear Doctor Päivi Räsänen ,
When you practiced your noble job as a doctor, and listen to a human heart-beat, does it have a specific religion beat ? color ? race ? does fear and persecution choose people ? i will be the first follower of your ideology about persecuted people in the world at the moment persecution and fear start selecting randomly amoung every country of the world.
beside i dont think your ancestors were considered as selected when they refuged away from wars , famines and catastrophes were they ? or lets put it this way : you are pretty much saying that if you are a refugee seeker for a secure homeland and have the bad luck of being a non christian/religiousless you are pretty much to commit a suicide rather than to apply to a christian safe country ?
I honestly am shocked and don’t understand how a deteriorated ideological holder can raise to head a main political party that is supposed to vehicle the thoughts and point of views of lots of finns !!!
Miksi piispat pitävät totuutta vääryyden vallassa?
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/A2_Teema_Homoilta.htm
Päivi Räsänen osoittaa todellista lähimmäisen rakkautta, kun kertoo asiat niin kuin ne ovat.
Ehkäpä myös meitä muistutetaan tuosta alemmasta kirjoituksesta.
“Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?”
Niin hän sanoi hänelle: “Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?”
Hän vastasi ja sanoi: “Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi
ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja
kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.”
Hän sanoi hänelle: “Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää.”
Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: “Vanhurskas on elävä uskosta.” Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku/?hakuehto=roo+1
Eikö maamme poliittinen johto ja kirkon piispat ja papit ja
muut vastuunkantajat tunnekaan todellista Jumalaa,
kun uskaltavat pelata koko kansakunnan tulevaisuudella.
Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä.
Nykyään ei näköjään löydy yhtään vanhurskasta piispaa, joka seisoisi Jumalan edessä, jo on aikoihin eletty!
Synkkää! : ((
“Voi paimenia, jotka hukuttavat ja hajottavat minun laitumeni lampaat, sanoo Herra.
Sentähden näin sanoo Herra, Israelin Jumala, paimenista, jotka kaitsevat minun kansaani:
Te olette hajottaneet minun lampaani ja karkoittaneet ne pois ettekä ole pitäneet niistä huolta.
Katso, minä pidän huolen teidän pahain tekojenne rankaisemisesta, sanoo Herra.
http://www.credo.fi/raamattu/1933/Jer.23.html
Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon,
niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut:
“Minun on kosto, minä olen maksava”;
ja vielä: “Herra on tuomitseva kansansa.”
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku/?hakuehto=heb+10
Hyvin kirjoitettu juttu. Ja ilman suurempaa vaahtoamista. Onnittelut.
Raamatun ovat tietääkseni kuitenkin kirjoittaneet ihmiset ja kuten tiedämme ihmiset ovat erehtyväisiä. Raamattua on myös käännelty ja väännelty vuosisatojen saatossa aina kulloistenkin vallanpitäjien tarpeiden mukaan. Luottaisin kuitenkin enemmän siihen mikä tuntuu oikealta. Ne jotka ovat valmiita tuomitsemaan, unohtavat että tuomio tapahtuu viimeisenä päivänä. Jättäisin kuitenkin tuomiovallan jumalalle, enkä vihaisille ihmisille. Ateisteille sen verran, että onko se Jumalan vika, jos ihmiset kiihkoudessaan vääristävät asioita? Ihmisille on kuitenkin annettu vapaa tahto toimia, joten heidän myös kuuluu ottaa vastuu toimistaan. On aika alhaista syyttää Jumalaa ihmisten teoista. Jokainen aikuinen ihminen on vastuussa omista puheistaan ja teoistaan, ei kukaan muu.
Mun mielstä pitäs suosia noita tummia kristittyjä naisia tuolta Länsi-Afrikasta
Nousisi tuo keskimääräinen älykkyysosamäärä Suomessa
Blondiinijutut!! Tässä yksi esimerkki!
Mara
No niin – tulihan se sieltä! Voi hyvää päivää – Päivi! Että etupäässä kristittyjä pakolaisia YK:n UNCHR-vlaintaperusteina on suoja tarve, turvan tarve ja sinä – lääkäri ja uskovainen ihminen – priorisoisit KIRSTITTYJÄ pakolaisia! Mihinkähän osastoon sinä siellä taivaassa pyrit??? Noilla elämänarvoilla minulla ei olisi rohekutta kutsua itseäni kristityksi, saati sitten ihmiseksi
Miten kristillisyys todetaan? Syötetäänkö sikaa? Tarkistetaanko, ettei ole ympärileikattu? Pannaanko paijaamaan koiraa? Kuulustellaanko uskontunnustus ja luetetaanko isämeitä?
Suomi on sen verran kaateellisten junttien maa ettei täällä saa esittää kantaa tulematta rasistiksi…..
HYVÄ RÄSÄNEN!! ja tsemppiä!!
????
Oi herran jumala, tollaisia kansanedustajia meillä on? Herätkää nyt kaikki äänestäjät.
Keitäs maailmassa vainotaan vielä enemmän kuin kristittyjä? No homoja! Monessa valtiossa, jossa kristityt saavat elellä rauhassa, homoja tapetaan. Homoja vainoavat myös kristityt esimerkiksi Karibialla. Saako kristityn vainoama homo turvapaikan? Entäpä, jos kyseessä on homokristitty? Saako hän tulla?
Tietysti on viisasta toivottaa tervetulleiksi juuri ne, joiden voi toivoa kartuttavan oman puolueen äänisaalista.
Pitäisi ottaa pelkkiä ateisteja. Fanaatikko ei ikinä sopeudu, olipa uskontokunta mikä tahansa.
“Vaikka heidät siirrettäisiin eri puolille Suomea, kuten Etelä-Pohjanmaalle tai Etelä-Karjalaan, he integroituvat nopeasti.”
Joo, koska eteläpohjanmaalaiset isännät ovat tunnetusti kaikkein halukkaimpia toivottamaan pakolaisia tervetulleiksi pienille maalaispaikkakunnilleen. Anna mun kaikki kestää. On hyvä syy sille, miksi turvapaikanhakijat nykyäänkin, uskontoon katsomatta, hakeutuvat Helsinkiin. Pikkukylissä katsotaan ulkomaalaista kieroon uskonnosta riippumatta. Tai menkää karjalalaisille pikkupaikkakunnille kysymään, tuntevatko sinne muuttaneet ortodoksivenäläiset olonsa kotoisaksi ja onko nämä toivotettu avosylin tervetulleiksi kristillisiin yhteisöihin.
Mikähän Päivi Räsästä ohjaa määrätietoisesti eteenpäin? Voisiko se olla usko? (Usko. Ei Jumala. Uskoa voi olla, vaikkei olisi Jumalaa.) Tässä se nähdään, millaisiin asioihin usko ihmisen ajaa. Tiedän, että Räsäsen puheita on mediassa vääristelty, joten en lähde pelkästään häntä syyttelemään, vaan ajattelenkin niitä, jotka ovat ainakin oletetusti samoilla linjoilla kuin hän. Usko antaa sen voiman, jopa vaarallisen voiman. Jotakin tehdään jonkin epävarman eteen ja unohdetaan se, mikä ainakin on 100-prosenttisesti totta, eli toiset ihmiset.
Suomeen ei tule ottaa pakolaisina henkilöitä, jotka ovat ensisijaisesti jonkin uskontokunnan edustajia. Ei kiihkokristityn ole yhtään sen helpompi sopeutua kuin kiihkoislamistin, kiihkohindun tms. Suomi on suurimpaan osaan maailmaa verrattuna erittäin maallistunut maa, ja tämä tulisi heti tehdä selväksi kaikille tänne pyrkiville. Täällä nainen saa pukeutua minihameeseen, harrastaa seksiä ennen avioliittoa ja tehdä abortin jos siltä tuntuu. Jos tätä ei voi sulattaa, tulee hankaluuksia, olipa uskontokunta mikä tahansa.
“‘Sopeutumisen kannalta olisi järkevää valikoida sellaisia ryhmiä, jotka kulttuurisesti ja uskonnollisesti sopeutuvat tänne, eli asettaa etusijalle esimerkiksi vainotut kristityt. Vaikka heidät siirrettäisiin eri puolille Suomea, kuten Etelä-Pohjanmaalle tai Etelä-Karjalaan, he integroituvat nopeasti, kun he löytävät seurakuntayhteisön.’ (…) Muslimien kohdalla on hänen mukaansa suurempi riski eristäytymiseen.”
Maailman kristityistä 60% on roomalaiskatolilaisia, joista valtaosa ei varmastikaan tunne vetoa luterilaisiin seurakuntiin, eikä Räsäsen mainitsemissa maakunnissa ole ainuttakaan katolista seurakuntaa. Suomessa on n. 10.000 katolilaista ja 7 katolista seurakuntaa, mutta n. 40.000 muslimia ja n. 40 moskeijayhteisöä. Eikö tämä tarkoita, että valtavirtamuslimin on huomattavasti helpompi löytää Suomesta hengellinen yhteisö kuin vaikkapa Latinalaisesta Amerikasta tulevan katolilaisen kristityn?
Loistavaa, Päivi Räsänen. Enemmän hänenlaisiaan kaivataan. Uskaltaa olla mielipiteensä takana. Eikä peru sanojaan niinkuin muut politiikot jo seuraavalla viikolla. Suomi tarvitsee Päivi Räsäsiä enemmänkin kuin yhden.
Ei Päivi ole Suomen Thatcher, hän on Suomen Sarah Palin.
Romanikerjäläiset ovat muuten kristittyjä. Ai kun kivasti sujuu tuo sopeutuminen.
Nämä kristityt maahanmuuttajat voivat ehkä sopeutua kristittyjen keskuudessa, mutta entä ateistien tai muiden uskontokuntien?
Jeesus ei puhunut sitäpaitsi homostelusta mitään. Apostolit kylläkin – mutta he taas olivat ihmisiä, ja siksi erehtyväisiä ja aikansa kulttuurin vankeja. Eli ei Raamattu todellakaan ole “poikkeuksellisen yksiselitteinen” tämän asian suhteen. Jeesus kumosi Vanhan Testamentin opetuksessaan. Päinvastoin, Jeesuksen sanaa seuraten, rakastakaa lähimmäistänne!
Suomen perustuslaki kieltää syrjinnän uskonnon perusteella. Luulisi kansanedustajan tietävän tämän.
Lainaan tähän kahta teosta, jotka ovat muovanneet suomalaista yhteiskuntaa enemmän kuin mitkään muut.
Ensin Raamattu.
”Kun maahanne tulee muukalaisia asumaan keskuudessanne, älkää sortako heitä. Kohdelkaa joukossanne asuvia siirtolaisia ikään kuin he olisivat heimolaisianne ja rakastakaa heitä kuin itseänne, sillä te olette itsekin olleet muukalaisina Egyptissä.” (3. Moos. 19:33–34)
Ja sitten Suomen perustuslaki, toinen luku, kuudes momentti.
“Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.”
Ironista, että tällaisia lausuntoja antaa juuri 1)kristitty 2)kansanedustaja.
Ei tule jenttiä, sanos Eelin-mummo tähän keskusteluun.
Jos vaan sais elettyä tätä elämää, niin ettei joka kuunvaihteessa tartteis rukouksen puolelle kääntyä, kun rahat ei riitä..Ei siinä paljon rukoukset auta. Näin aattelee aika moni muuten.
Oiskohan jo höpötetty tästä tarpeeksi ja siiryttäis ihan oikeisiin ongelmiin -kuten työllistämiseen liittyiin ongelmiin, työnantajan maksuihin ja pääomaverotuksen kiristämiseen.
Mediapeliksi menee, eli paskan lässytykseksi – piste
Ihan sopii Päivi Räsäsen ja kumppaneiden tulla katsomaan kuinka Etelä-Pohjanmaalle sopeutuvat hyvin muutkin kuin kristityt. Maahanmuuttajia on meidän pikkukaupungissamme, jotka ulkonäön perusteella heti tiedetään muualta tulleiksi, mutta rauhassa saavat liikkua ja me monet suomalaiset (lue: eteläpohjalaiset) olemme oikeasti ystävystyneet heidän kanssaan. Että älkää puhuko vasten parempaa tietoanne.
Suurin osa maailman ihmisistä haluaa elää rauhassa, kouluttaa ja kasvattaa lapsensa, tehdä työtä ja olla hyväksytty osa sitä yhteisöä, jossa asuu. Ihan riippumatta uskonnosta tai seksuaalisesta suuntauksesta.
Räsäskän ajattelussa on myös sellainen huono puoli, että minun kaltaiseni sinisilmäinen blondi, joka elää ensimmäisessä avioliitossaan ja lapsiakin on vaan tämän miehen kanssa, voi hyvin äkkiä tuomita myös arvokonservatiiviksi vain perhesuhteiden perusteella. Ikävää.
What the fak? Minua ahdistaa tällainen asia. Minun mielestäni on ehdottomasti tärkeämpää tutkia onko turvapaikan hakija todellisessa hengenvaarassa kuin että häneltä kyseltäisiin ensimmäisenä oletko kristitty.
Tulee pakostakin mieleen aadolfin aikainen saksa, jossa ihmisiä luokiteltiin uskontonsa mukaan. Järkyttävää! Sanat loppuu kesken…
“Vaikka heidät siirrettäisiin eri puolille Suomea, kuten Etelä-Pohjanmaalle tai Etelä-Karjalaan, he integroituvat nopeasti, kun he löytävät seurakuntayhteisön. Siellä heidät otetaan hyvin vastaan vainottuina kristittyinä.”
Kylläpäs nyt Räsänen sanoi hyvin virheellisesti ja tietämättömästi tässäkin asiassa.
Kaikki kristilliset uskot nimittäin eivät taatusti sopeudu suomalaiseen luterilaiseen kirkkoon saati osallistu sen menoihin tai löydä tukea lähiympäristöstä. Tähän ei tarvitse edes pakolaisia — riittää, kun katsoo miten hyvin esim. helluntailaiset ja Jehovan todistajien opit sopivat yhteen. Tai katolilainen ja luterilainen. Tai moonilainen ja kalvinisti. Tai amish ja äärioikealle suuntaava heränneisyyslahko, joka haalii aseita.
Tai siis: eivät sovi. On siis varsin rankasti “false consensus effect” päällä. Se, että joku on “kristitty” ei kerro kuin pintapuolista tietoa; monet noista eri lahkoista on niin epäyhteensopivia, että tappelun saa aikaan paljon helpommmin kuin esim. kristityn, muslimin ja ateistin välillä.
senverta hupasta matskua että pitää vielä huomenna katsoa uudelleen että oliko tosiaan noin typeriä asioita joku suustansa päästäny.
Voi pyhä yksinkertaisuus! Ja minä pönttö jossain vaiheessa kuvittelin että jako me-kristityt vs. pakanat perustui vuosikymmenien takaiseen tietämättömyyteen…
Räsänen on oikeassa, ja muslimipakolaiset tulee sijoittaa muslimimaihin, joissa ei tule kulttuurien välisiä konflikteja.
Esimerkiksi Egypti on ottanut muslimipakolaisia, mutta tuhannet heistä ovat siirtyneet Eurooppaan parempien sosiaalietuuksien vuoksi.
Monilla muslimimailla on öljytulojen takia varaa ottaa vastaan muslimipakolaiset.
Räsänen lienee ajatellut ensisijaisesti pakolaisten asemaa ja sen helpottamista kyseisessä vastaanottavassa maassa. Sillä perusteella voisi olla ymmärrettävää, että Suomi ottaisi vain kristittyjä pakolaisia.
Suomen laki ja kansainväliset sopimukset eivät sellaista kuitenkaan salli.
En ole lainkaan varma edistäisikö moinen menettely lainkaan pakolaisten sopeutumista tai eristäytymistä.
Minusta on hienoa, että maassamme on erilaisia ihmisiä. Samanlaisuus ja sen tuottama tasapäisyys on pelottavaa.
Lähimarketissa on afrikkalainen kassahenkilö töissä. Fantastinen huumorimies, ja todellinen vetonaula koko liikkeelle.
Kysyin asioidessani kaupassa naapurin mustalaisrouvalta meneekö hän kyseiselle kassalle, johon vastasi, että ilman muuta.
Niin minäkin menin, vaikka toki käyn muillakin kassoilla toisinaan. Siis silloin kun kyseinen kassa ei ole töissä.
Aivan yhdentekevää kuka meistä on minkäkin uskoinen.
Me olemme ihmisiä.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2270347
Kiitos Päivi! Toimittajilla on tapana vetää mutkat suoriksi.. tässäkin.
Poliitikoilla on tapana alkaa selitellä ja kiemurrella… tässäkin.
Ilmeisesti Päivi ei tajunnut, millaisen haloon saa lausunnollaan aikaan. Nyt kun se tuli ilmi, hän alkaa selittää ja “tarkentaa”.
Huomatkaa, ettei Päivi sano, että häntä olisi siteerattu väärin. Hän tietää, että jäisi siitä kiinni, koska haastattelu luultavasti on nauhall. Niinpä hänen täytyy “tarkentaa” – siis yrittää kiemurrella lausunnostaan irti.
No, eihän Päivi muutenkaan kritisoi tätä Ylioppilaslehden juttua vaan sitä, kuinka jutusta on uutisoitu muissa medioissa.
“Kristillisdemokraattien puheenjohtaja Päivi Räsänen pitää “yksiviivaisena” tulkintaa, että hän olisi Ylioppilaslehdessä toivonut Suomen ottavan ensisijaisesti kristittyjä pakolaisia.”
Selityksiä tähän maailmaan kyllä mahtuu. Läpi ne taitavat mennä vain Päivin kiihkeimmille kannattajille.
Minua kiinnostaisi tietää, että uskooko Päivi Räsänen myös siihen, että maapallo on alle kymmenentuhatta vuotta vanha? Mikäli näin on niin hänet voitaisiin jättää samantien omaan arvoonsa. Esim. kuka täysjärkinen maantieteilijä ryhtyisi väittelyyn sellaisen kanssa, joka uskoo maapallon olevan sileä!?
Hei, seurusteliko Jeesus naisten kanssa? Ehkä, Maria Magdalena? Vai miten se apostoleiksikin halusi vain miehiä? No Jumalan poika. Mutta, muutkin ovat todenneet kautta aikojen, Raamatua on sovitettu uusiksi, jos tuntuu hyvältä. Esim. tuo aikakausi saattaa olla pimeä?
http://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/volatile/Niemitz-1997.pdf
Mutta periaattet ovat vahvoja, kuten kai Päivilläkin?
Itselläni on enää yksi periaate: “periaatteet ovat rajoittuneisuutta”. Periaatteista syntyy konfliktit?
BR eki
“En siis missään tapaukseessa tarkoita, että kristillisyys olisi ainoa valintakriteeri. Totta kai meidän tulee ottaa hädässä olevia ihmisiä pakolaisiksi myös muista uskontokunnista.”
Ilmeisesti Räsäsen mielestä ateisteja ja muita uskonnottomia ei tarvitse auttaa mm. Iranin kaltaisissa maissa
Kommentoijalle nimeltään Pirkko Torna
Listasit omia ansioitasi tänne nettiin.
Miksi ihmeessä? Olet umpityhmä mutta et itse sitä tajua onneksi.
Itse asiassa Raamatussa ei sanota sanaakaan homoseksuaaleista, toteaa raamatuntutkimuksen professori Martti Nissinen.
http://freepathways.wordpress.com/2010/10/28/nissinen/
On väärin käyttää raamattua lyömäaseena vähemmistön ihmisoikeuksia vastaan.
Minlalaisia kristittyjä Räsänen oli valmis hyväksymään maahanmuuttajiksi? Niitä kun löytyy kaikensorttisia, alkaen vaikka Utahin moniavioisista mormoneista. Karjalaismummolta, joka oli tottunut pashaan pääsiäisherkkuna, kysyttiin mielipidettä mammistä, jota mummo ei ollut ennen nähnyt. Mummo katseli mämmituokkosta epäillen, otti nenästään kiinni ja vastasi:
- A millanen usko, sellaset herkut.
On järkyttävää huomata, kuinka heikosti suomalaiset ymmärtävät lukemansa tekstin. Odotin, että Ylioppilaslehden lukijoilla tämä taito olisi huomattavasti keskitasoa korkeampi, mutta yhtä huonolta vaikuttaa. Mielestäni alla näkyvässä lainauksessa tuo kyvyttömyys kiteytyy melko vahvasti.
Selitystä kirjoitti 30.10.2010 kello 10.40 “Huomatkaa, ettei Päivi sano, että häntä olisi siteerattu väärin. Hän tietää, että jäisi siitä kiinni, koska haastattelu luultavasti on nauhall. Niinpä hänen täytyy “tarkentaa” – siis yrittää kiemurrella lausunnostaan irti.”
Itsekään en tiedä siteerauksia Räsäsen lausuinnoista, jotka olisi siteerattu väärin, mutta on järkyttäviä esimerkkejä siitä, että siteeratuille teksteille annetaan mm. toimittajien toimesta sellaisia merkityksiä, joita alkuperäisessä lausunnossa ei todellakaan ole.
Jos (tässä tapauksessa Räsänen) joutuu tarkentamaan lausuntojaan, ei se johdu suinkaan siitä, että hän pyrkisi kiemurtelemaan lausunnostaan irti, vaan niitä joutuu joskus tarkentamaan siten, että toimittajat ja lukijat kykenevät ymmärtämään mitä on alunperin sanottu. Yleesähän ihmiset pyrkivät mm. haastatteluissa keskittymään sanomaan sen mitä tarkoittavat, eikä niinkään siihen, mitä eivät tarkoita.
Hassua, näistä Räsäsen (ja myös Soinin ja heidän kriitittömien tukijoidensa) puheista tulee mieleen korrelaatioita erään historiallisen tapauksen kanssa.
“Olipa kerran eräs innokas yksilö, joka seisoi vankahtamatta periaatteidensa takana. Tämä yksilö sai puolelleen useita seuraajia, jotka olivat erittäin motivoituneita ja ihailivat johtajansa kykyjä.
Koska maassa oli meneillään kovat ajat, jota päätti syyttää vaivoista ihmisiä, joiden hän koki elävän maansa normien vastaisesti. Monien mielestä nämä väitteet pitivät paikkansa ja ihmiset alkoivat yhteistoimin tehdä maastaan parempaa paikkaa.
Johtajan mielestä ihmisistä oli päästävä eroon, mikäli he eivät halunneet sopeutua normeihin. Nämä sopimattomat ihmiset, jotka eivät poistuneet maasta tai sopeutuneet valtayhteiskuntaan (tai olleet johtajan kanssa samoilla linjoilla), joutuivat yhä enemmissä määrin eriarvoiseen asemaan.
Loppujen lopuksi, kymmeniä miljoonia ihmisiä kuoli ja maa oli lopulta entistä pahemmassa tilassa. Johtaja, jota oli piety niin periaatteellisena ja hienona, pakeni omaa vastuutaan kuolemaansa saakka.”
Ei varmasti tarvitse paljon arvuutella kenestä tämä tarina kertoo. On suorastaan kuvottavaa seurata (varsinkin entisten vainottujen jälkeläisenä) kuinka fasismi nostaa päätään nykypäivänä. Näemmä ihmiskunta, kaikessa sen erehtyvyydessä, ei voi oppia menneisyydestään.
Toki Räsänen voisi tehdä Suomesta mainion paikan, mutta ainoastaan niille ihmisille jotka sopeutuvat hänen maailmankuvaansa. Ikävä kyllä, hänelle siis, suomalaisten näkemykset moraaleista ja etiikasta eivät ole kaikki samasta puusta veistettyjä.
Miten määrittelette kristityn? Riittääkö ettei ilmoita olevansa ateisti, muslimi, hindu tai budhalainen?
Maailmallisia ns. kristittyjä on paljon ja moni jopa luulee olevansa taivaaseen menossa… perusteena joltisestikin hyvätapainen elämä.
Uskonsa takia ainotut kristityt ovat aivan eri asia kuin ei-muslimi, ei-hindu tms. ja moni haluaa silti jatkaa elämää niissä oloissa vainottunakin. Ei kukaan tietenkään halua olla vainottu, mutta Jumalan rauha sisimmässä voi olla olosuhteiden yläpuolella.
Toki soisin että tunnustavia kristittyjä tulisi Suomeen pakolaisina mielummin kuin esim. muslimeja.
Tämä kappale on omistettu Päivi Räsäselle: http://open.spotify.com/track/7qutPyzrhLtDR8BwBjV3RT
Perkeleen tyynyntaputtelijat. Hyvä Päivi !
Onko eroa?
Tilastokeskuksen tietojen mukaan esimerkiksi Suomessa asuvien Etiopian kansalaisten työttömyysaste on vain 8,2%, siis pienempi kuin väestön keskimäärin. Ghanan kansalaisten työttömyysaste on 8% ja Kenian kansalaisten vain 4%.
Ulkomaalaisten työttömyysaste (18–64-vuotiaat)
* Afganistan 60 %
* Irak 56 %
* Somalia 56 %
* Iran 44 %
Arvoisa Homokristitty
Olet siinä täysin oikeassa että homoja on vainottu ja vainotaan edelleen, etenkin islamilaisvaltioissa. Tiedotan kuitenkin etteivät kristityt todellakaan ole vainottuja, he itse ovat vainoojia. Onneksi maailmassa on ihmisiä jotka hyväksyvät homot siitä huolimatta että he ovat erilaisia (tähän hyväksymislaskelmaan ei sitten kuulu ne ihmiset jotka itse ovat homoja tai biseksuaaleja vaan heteroita jotka tosiaan hyväksyvät homot ihmisiksi ihmisten joukkoon, Päivi Räsänen ei sitten kuulu niihin)
Mielestäni olisi parasta lähettää myös kristityt maahanmuuttajat toisaalle ja ottaa tänne vain ateistit. Uskovalle maahanmuuttajalle voi olla vaikeaa sopeutua tällaiseen maahan, joka on paitsi konkreettisen kylmä, niin myös pinnallinen. Arvojen väitetään olevan olemassa, mutta tosielämässä huomaa, että niin ei kuitenkaan ole.