Kukaan ei enää käytä haukkumasanaa hipsteri lukuun ottamatta niitä muutamia outolintuja, jotka seuraavat aikaansa kymmenen vuotta myöhässä.
Me muut olemme muuttuneet hipstereiksi, ja siksi sanaa on turha käyttää. Ketään ei voi haukkua, sillä olemme länsimaisissa yhteiskunnissa vakuuttaneet kollektiivisesti itsellemme, että ostamalla täsmälleen oikeanlaisia tuotteita erotumme yksilöinä massasta, jonka jäsenillä on kaikilla täsmälleen sama luulo itsestään. Paraatiesimerkkinä Apple, ”Think Different” ja Kaisa-kirjasto tai mikä tahansa kuppila kantakaupungissa. Tai toisena esimerkkinä kiire Uffiin uuden malliston ensimmäisenä päivänä.
Koska tiedämme, että muutkin tietävät, erottumisesta tulee kilpajuoksua. Täytyy ennättää trendien edelle! Kun kaikki yrittävät ennättää trendien edelle, tulee trendien edellä olosta trendi, pelkästä jonotuksesta uusimpaan juttuun se juttu. Näin hipsterismi söi maailman, jossa pystyi vielä erottamaan ”kuluttajan” ja ”kapinallisen kuluttajan” toisistaan. Ne ovat nykyisin sama asia, ja siksi Triplan K-Supermarketissa on oma keittiömestari, aivan uskomattoman hyvä hedelmä- ja vihannesosasto ja mukavan faux-vanhanaikainen meininki. Kunhan vain rahaa riittää!
2010-luvulla ”nuoret urbaanit ammattilaiset” eli jupit onnistuivat lopullisesti tuhoamaan boheemiudessa vielä aiemmin olleen pikkuriikkisen annoksen järjestelmänvastaisuutta. Teemme töitä, jotta saamme rahaa erottautua muista, jotka tekevät täsmälleen samoin. 2020-luku ei voi ainakaan muuttua huonommaksi.