Mediakyttä: Sinne missä porukka on

T:Teksti:

Aller lakkautti OHO!:n ja julkisti uuden Hot Now -lehden. Vastaava päätoimittaja Pia Parkkonen-Hyöppinen, kuinka pitkän aivoriihen jälkeen päätitte lehden nimen?
”Tarpeeksi. Ei näitä ihan noin vain keksitä. Eräs lehtitalo oli miettinyt uuden lehtensä nimeä vuoden. Meillä ei ihan niin kauan kestänyt. Nimen ratkaisivat kohderyhmäläiset. Heillä kokeiltiin monia variaatioita, ja tämä toimi parhaiten.”

Hot people, Hot list, Hot story, Hot style, Hot fashion, Hot shop, Hot ilmiö ja Hot mies ovat lehden otsikoita. Mikä on se ihmisryhmä, joka käyttää sanaa `hot`?
”Se ikäryhmä, jolle lehteä primääristi tehdään, sinun ikäisesi, määrittelevät asioita, että kuka on hot ja mikä on hot. Sanoisin, että sitä käyttävät nuoret suomalaiset, jotka ovat kiinnostuneita muodista, kauneudesta ja kansainvälisestä tähtimaailmasta.”

Uusin numero sisältää meikki- ja pukuvinkkejä, julkkisjuoruja ja -kuvia, jutun muotiblogista ja Mikko Leppilammen haastattelun. Millä tavalla aiheet ovat hot tai edes now?
”Kyllä ne ovat hot! Me tutkitaan kenestä meidän lukijat haluavat lukea ja mistä ovat kiinnostuneita. Nowhan tarkoittaa ihan yleissanana nyt, eli mikä on ajankohtaista.”

Miksi lehteänne on mainostettu netin keskustelupalstoilla lähes samansisältöisillä viesteillä?
”Ahaa. Tuosta en tiennyt mitään. Tämäpä kiinnostavaa. Meillä on sivu Facebookissa, joka on tietenkin uutta. Me mennään sinne, missä porukka jo on.”

Matti Markkola