25. toukokuuta 2007
Teksti:

Opintorekisteriotteen tilaamiseen weboodi-ohjelman kautta liittyy kumma rajoitus: sähköpostiotteen voi tilata vain kerran päivässä. Tämä aiheuttaa harmia ainakin opiskelijalle, joka tilaa vahingossa todistuksen suorituksistaan opintoviikkoina, vaikka olisi tarvinnut sen opintopisteinä. Hän joutuu odottamaan tarvitsemansa uutta otetta seuraavaan päivään. Miksi rekisteriotteen tilaamista rajoitetaan, Helsingin yliopiston tietojärjestelmäpäällikkö Sari Zitting?
    Se on jäänne ajalta, jolloin pelättiin riittääkö yliopiston tietokoneiden kapasiteetti lähettämään suoritusotteita rajattomasti. Tarkoituksemme on poistaa rajoitus.

Koska rajoitus poistuu?

Todennäköisesti ennen syksyä. Itse emme kuitenkaan voi rajoitusta poistaa, vaan meidän täytyy ensin ottaa yhteyttä ohjelmiston toimittajaan.

Aiheutuuko opintorekisteriotteen lähettämisestä sähköpostilla kustannuksia yliopistolle tai työtä henkilökunnalle?

Ei erityisiä, tietokone lähettää otteen automaattisesti.

Jos ennen rajoituksen poistumista tarvitsee toisen opintorekisteriotteen saman päivän aikana, voiko otteen tilata puhelimella?

Ei. Suosittelemme, että jos epävirallinen ote riittää, kannattaa tulostaa weboodista ”suoritukset”-sivu. Se näyttää siistimmältäkin kuin epävirallinen sähköpostiote.

Janne Salomaa