Uusi herkkä TKK

T:Teksti:

Jo vuosia teekkareiden haalareista on saattanut bongata perusasioista tiedottavan kangasmerkin. Merkki kuvaa yli ruksattua klovninpäätä ja teksti kuuluu: en ole humanisti.
    Teknillisen korkeakoulun uudesta mainoskampanjasta päätellen Otaniemessä halutaan päästä eroon pellemerkeistä.
    Uusia opiskelijoita metroissa maanittelevan mainoksen kuvassa kirjavahuivinen keikari seisoo vuorimaisemassa. Vieressä valkoisen hevosen selässä istuu aasialaiskaunotar kesämekossa.
    Mainoksen teksti kuulostaa runopojan pöytälaatikosta kähvelletyltä.
    ”Kohtaa sadan vuoden tunteet”, otsikko viekoittelee.
    ”Valjasta käyttöösi elämää pidempi intohimomme.”
    Konservatiiveja insinöörikuntaan ei selvästikään kaivata:
    ”Haluamme sinun lopettavan kuvien kumartelemisen, rikkovan vanhat lait ja toteavan yhtenä päivänä: en enää tiedä mitään, mutta tunnen kaikki.”
    Tunneherkkyys ja kapinahenki ovat selvästi todella in. Tai sitten teekkarit ovat aloittaneet yhteistyön taideopiskelijoiden kanssa jo ennen huippuyliopiston perustamista.

Matti Rämö