25. huhtikuuta 2003
Teksti:

Suomi ei ole yksin opiskelijabileiden kaupallistumisessa. Brittein saarilla opiskelijoita kosiskeleva SchoolDisco.com on kasvanut kolmessa vuodessa maan suurimmaksi klubiksi.
    Joka viikko kymmenet tuhannet opiskelijat pukeutuvat vanhoihin koulupukuihinsa, juovat liikaa lageria ja etsivät kopulaatiomahdollisuutta 80-luvun hittien tahtiin hoippuen.
    Keväisin yritys järjestää School Fields -ulkoilmafestarin 40 000 koulukravattikaulaiselle nuorelle. Heistä jokainen maksaa reilut 40 euroa puistokonsertista, jonka viime vuoden esiintyjinä olivat ABC ja Human League. SchoolDisco.comille on perustettu myös tytäryhtiöt Australiaan ja Kanadaan.
    Tämän vuoden alussa Schooldisco.com aloitti business-to-business (b2b) -liiketoiminnan. Yrityksille järjestetään räätälöityjä kouludisco-bileitä.
    Juuri julkaistu neljäs Schooldisco.com-kokooma-cd on myynyt joitakin kymmeniä tuhansia.
    Yrityksen liikevaihto on tarkoin varjeltu salaisuus, mutta kymmenistä miljoonista punnista huhutaan. Kesällä toimintaa on tietenkin myös Ibizalla.

Roope Mokka