03. maaliskuuta 2000
Teksti:

Ulkoasu

”Miehille suunnattu” verkkolehti Jorma ei paljon ulkoasullaan prameile, vaan luottaa vanhakantaisesti kehyksiin, kulmikkaisiin eli oppien mukaan maskuliinisiin muotoihin ja viimeistelemättömiin kuviin. Voisikin siis ajatella, että sisältö on tärkein, eikö niin? Turhat kikkailut on jätetty sikseen, eikä raa’anlainen ulkoasukaan haittaa, kun ollaan oikealla asialla. Enemmän silmiin pistävät kaikenlaiset mainosbannerit ja etenkin ne mainostajat… Pisteitä markkinoijalle!

Navigointi

Sivuilla liikkuminen sujuu suhteellisen vaivattomasti, vaikka välillä sivupalkin navigointi katoaakin kokonaan. Suuremmitta ihmettelyittä määränpää kuitenkin löytyy – onhan sivut sittenkin tehty mitä ilmeisimmin miehen yksinkertaisella logiikalla.

Sisältö

Sisältö on kaiken järjen mukaan ajateltuna miehistä ja miehiä kiinnostavaa. Ei siis mitään horoskooppeja ja käsityöohjeita täällä, vaikka drinkkivinkkejä löytyykin! Ja mikäs miehiä kiinnostaa: autot, tytöt, koneet, viihde… Jotkin osiot ovat vielä kesken, mutta ideat kannattaa ilman muuta toteuttaa. Jopa Remu Aaltonen on saatu värvättyä tekijäkaartiin mukaan, mitä kai voi pitää jo meriittinä sinänsä. Itse olisin toivonut kuitenkin vielä hiukan testosteronipitoisempaa meininkiä, sillä nyt kokonaisuus uhkaa latistua teekkarihuumorin tasolle.

Tuomio: 8. Etenkin nimestä pisteet.

Marjut Mutanen