Anteeksi kuinka, vihreiden viestintäpäällikkö Suvi Reijonen?

T:Teksti:

Vihreiden viestintäpäällikkö Suvi Reijonen, miksi mainostatte Uusi Suomi -verkkolehteä?
”Ei meillä ole tarvetta mainostaa Uusi Suomi -julkaisua, mutta saattaahan tämä tosiaan olla heille mainosta. Juridiselta puolelta käyttöoikeudesta voi olla erilaisia tulkintoja, mutta katsomme, että meillä on pitävät perusteet käyttää slogania.”

Kampanja lanseerattiin Pörssisalissa. Haluatteko lopullisesti irtisanoutua punavihreästä leimasta?
”Ei missään nimessä. Meidän eurovaalikampanja lanseerattiin Stockan samppanjabaarissa ja kuntavaalikampanja Kampin ostoskeskuksessa. Taustalla on ajatus siitä, että vihreiden ideologia on tässä ajassa elävää. Meidän asevelvollisuuskampanja julkistettiin Bottan jääkärisalissa, joten tässä on pientä leikkimielisyyttäkin mukana. Tarkoitus ei ole määrittää vihreiden sijaintia poliittisella kartalla. Me ei olla vasemmalla eikä oikealla.”

Käyttämässänne vaakunassa leijona talloo jalkoihinsa itämaisen käyrän sapelin. Pitääkö tämä tulkita vihreiltä uudentyyppisenä ulostulona maahanmuuttokeskusteluun?
”Tuo on jo aika monimutkaista spekulaatiota. Emme ole puolueessa käymissämme keskustelussa päässeet noin pitkälle. Kyseessä ei ole poliittinen viesti, vaan katsoimme, että jos lähtee käyttämään näin vahvaa symbolia, sen muuttaminen keskeisiltä osin veisi sanoman voimaa. Silloin pitäisi käyttää jotain muuta tunnusta.”

Maria Manner