Mediakyttä: Markkinointi ja mainonta lakkautetaan – katso kuvat

T:Teksti:

Kaunotar vilautti hanuria Kampissa – video!
Markkinointi ja mainonta on jo tovin kiusannut raflaavilla harhaotsikoillaan etenkin Ampparit.comin hyväuskoisia käyttäjiä.

Vt. päätoimittaja Heimo Hatakka, otsikot ovat varmaan jotain mediakritiikkiä?
”Ne ovat yhdistelmä nettihuumoria ja mediakritiikkiä. Sen tyyppisestä ajatuksesta se on lähtenyt. Ja jos käy katsomassa niitä linkkejä, niin ovathan ne mielenkiintoista luettavaa.”

Huijauksesta huolimatta ottanette iloisena jokaisen klikkauksen kävijätilastoihinne.
”Toki ne näkyvät meillä klikkauksina siinä missä muutkin. Amppareissa otsikot näkyvät viihdekategoriassa, ei uutisissa. Oletan, että nykyään iso osa ihmisistä myös osaa ottaa ne huumoripläjäyksenä.”

Seksiä tihkuva nymfomaani unohti rintaliivit kotiin -otsikko on kerännyt Amppareissa lähes 10_000 klikkausta, mutta saanut ”kannattaako uutinen lukea” -lukemaksi kaikkien aikojen pohjat, miinus 400. Sovitaanko kuitenkin, että vitsi on vanhentunut ja te lopetatte?
”Toki olemme saaneet miinuksemme ja ne ansainneetkin. Kestämme ne kuin mies. Useinhan vitsit saattavat tekijöistä ja pidempään seuranneista tuntua vanhentuneilta, mutta toisaalta siihen on syntynyt oma mielenkiintonsa, että mitä tässä ylipäätään voi otsikoiden suhteen enää keksiä. Me punnitaan, miten nämä kaksi puolta painottuvat, mutta kyllä me ainakin jonkin aikaa vielä jatkamme.”

Matti Markkola